Hviezdou nedávnej prezentácie štyroch nových modelov General Motors vo francúzskom Marseille bola prepracovaná Corvette C6. Toto extrémne dvojmiestne auto sa predstavilo s inovovaným benzínovým motorom s objemom 6,2 litra, 437 koňmi pod kapotou a krútiacim momentom 586 Nm. Vďaka nemu je schopné dosiahnuť maximálnu rýchlosť 306 km/h.
Dostali sme možnosť vyskúšať obe karosárske verzie – kupé i kabriolet. Druhá z nich nás síce kvôli nedoriešenej aerodynamike a absencii deflektoru pri jazde s otvorenou strechou trošku sklamala, no tým sa naše výhrady k tomuto autu viac menej končia. To, čo sa nedá sprostredkovať, ale treba zažiť na vlastnej koži je brutálny zvuk – v tomto smere má Corvette len minimum konkurentov. A zvukový prejav plne zodpovedá schopnostiam auta. Po stlačení plynového pedálu sme síce očakávali prudkú akceleráciu, ale to, čo sa dostavilo sa opäť popisuje len veľmi ťažko. Corvette s evidentným pohŕdaním akýmikoľvek fyzikálnymi zákonitosťami jednoducho vyrazila dopredu tak rýchlo, že naše hlavy okamžite dostali príležitosť otestovať tvrdosť hlavových opierok inak vynikajúcich športových sedadiel. To, čo nás prekvapilo bol fakt, že aj pri vypnutej stabilizácii a stlačení plynového pedálu na podlahu sa nekonali žiadne zadné prešmykujúce kolesá a kúdol dymu z pálených pneumatík. Auto sa jednoducho pohlo prirodzene dopredu. „Pohnúť sa dopredu“ pri Corvette však značí, že po necelých piatich sekundách idete podstatne rýchlejšie, než stovkou. Pohýňanie sa sme si prirodzene neskôr s neskonalým nadšením nacvičovali ešte mnohokrát. Druhá vec, ktorá nás mimoriadne prekvapila, bol cestovný komfort. Bez akejkoľvek irónie. Podvozok je jednoducho naladený tak, že s týmto autom sa dá jazdiť bez toho, aby z vás vytĺklo dušu. Dokonca by sa dalo povedať, že je v tomto smere úplne vhodné na bežné každodenné jazdenie. A vôbec sa to negatívne neprejavuje na jazdných vlastnostiach. Práve naopak – je ovládateľné dokonale. Ďalší – možno až príliš subjektívny – postreh. Ak máte k dispozícii naozaj výkonné Porsche (k porovnaniu sa dostaneme neskôr) to auto vás už svojim založením akoby nútilo k rýchlej a agresívnej jazde. Samozrejme, nehovoríme o jazde po diaľnici, kde dokáže rýchlo ísť aj lepšie cvičená opica, ale o normálnych cestách so zákrutami. Tam sa jednoducho treba sústrediť a po pár desiatkach kilometrov vás práve to sústredenie v kombinácii s hlukom dosť unaví a z auta vystúpite síce šťastní, ale s dokonale prepoteným tričkom a ohučanou hlavou. V Corvette sme však toto nutkanie až tak veľmi necítili. Dalo sa s ňou isť so stiahnutou strechou kľudne šesťdesiatkou, obdivovať okolie a vôbec ste sa pritom necítili ako idiot. (Aj pri šesťdesiate však treba rátať s pomerne veľkým hlukom. Toto auto jednoducho nedokáže jazdiť ticho.) Možno je to tým, že Porsche je strohejšie a účelovejšie – všetko v ňom je s nemeckou precíznosťou podriadené maximalizácii výkonu a privedeniu jazdných vlastností k dokonalosti. Američania však majú v povahe, že sa chcú aj predvádzať – a Corvette je v tomto smere typicky americkým autom, kde je imidž možno ešte o kúsok dôležitejší, než jazdné vlastnosti. Takže záver: výkonovo porovnateľné Porsche 911 bude na ceste asi o kúsok lepšie, no Corvette jednoznačne rozkošnejšia. A prinajmenšom o tretinu lacnejšia. V reči čísiel to znamená, že na Slovensku bude stáť akciový model C6 Competition Coupe len 2 058 900 korún, C6 Coupe Z51 2 240 800 a C6 Z51 kabriolet 2 572 400 korún. Príchod ultimatívneho modelu ZR1 s výkonom 628 koní sa očakáva koncom tohto roku. A k tomu treba prirátať nadštandardnú trojročnú záruku. O tom, že Corvette nie je ultimatívnym „vypreparovaným“ športiakom zameraným len na výkon, svedčí aj to, že vo výbave nechýbajú aj také vymoženosti, ako dvojzónová klimatizácia, head-up displej, alebo audio s dvomi slotmi na disky, pričom jeden slúži pre navigáciu.
Okrem 33 koní navyše a lepšieho krútiaceho momentu však prepracovaná Corvette C6 prináša precíznejšie riadenie, výrazne rýchlejšie radenie (6-stupňový automat s radením pomocou páčiek pod volantom je doteraz najrýchlejšou automatickou prevodovkou, aká sa kedy do Corvette montovala) a luxusnejší interiér s kvalitnejšími plastami a kožou obšitou prístrojovkou – prirodzene nie v základnom modeli. So spotrebou to tiež nie je žiadna katastrofa. Ak sa nesnažíte hnať auto za každú cenu do extrému a nie ste na okruhu, nie je problém jazdiť na hranici 15 až 16 l/100km.
Corvette C6 v nás zanechala mimoriadne dobrý dojem a len ťažko by sme za porovnateľnú cenu hľadali rovnako výkonné auto, navyše s takým cestovným komfrtom, že na ňom nie je problém denno-denne jazdiť. Dokonca má aj celkom slušný kufor. V kupé sa do batožinového priestoru zmestí náklad s objemom 634 litrov, kabriolet ponúka ešte stále mimoriadne slušných 295 litrov a v prípade, ak je v kufri aj strecha, tak na batožinu ešte stále zostáva 212 litrov.